VoIP storing 20-10-2017

— update 09:05 uur —

Onze engineers zien dat het aantal telefoongesprekken weer normaal is. Uit verder onderzoek blijkt het herstel van alle telefonie.

— update 09:00 uur —

We zijn herstel van de eerste telefoongesprekken. We onderzoeken de situatie en melden meer zodra de onderzoeken zijn afgerond.

— update 08:55 —

KPN bereidt spoedwerkzaamheden voor om de storing te verhelpen.
Op dit moment verwachten we dat deze werkzaamheden binnen een half uur zijn afgerond.

We wachten verdere informatie af en houden u op de hoogte.

— update 08:40 uur —

Op basis van het onderzoek van KPN blijkt dat meerdere telecomproviders impact ondervinden van deze verstoring. Het lijkt erop dat het telefonieplatform is geraakt dat de verbinding tussen onze leverancier en andere partijen verzorgt.
De storing is geëscaleerd en alle betrokken partijen worden ingeschakeld.

Wij houden u op de hoogte.

— update 08:00 uur —

Onze engineers hebben KPN ingeschakeld voor onderzoek. Het onderzoek richt zich op de telefonie verbinding voor de gesprekken naar andere telecomproviders.

Als u VaMo gebruikt kunt u via HIPPER uw mobility uitzetten.
U belt dan met uw vaste toestel of I AM binnen het platform en met uw mobiele toestel buiten het platform.

— update 07:45 uur —

Uit het eerste onderzoek blijkt dat telefoongesprekken naar ontvangers buiten het leveranciersplatform normaal mogelijk zijn.
Gesprekken van buiten het leveranciersplatform (inkomende gesprekken) en Vast-mobiele gesprekken komen niet aan.

We plaatsen een nieuwe update om uiterlijk 08:30 uur

— oorspronkelijk bericht —

Onze engineers hebben zojuist vastgesteld dat inkomende en uitgaande telefoongesprekken niet tot stand komen.
Binnen het KPN EEN en HIP Platform kunnen gesprekken normaal opgezet worden, maar gesprekken buiten het leveranciersplatform lijken op dit moment niet te slagen.

Onze engineers zijn direct een onderzoek gestart.

We houden u op de hoogte.